-
یک مدل سهلایهای برای ارزیابی دولت الکترونیکی
دوشنبه 1 دی 1393 22:04
یک مدل سهلایهای برای ارزیابی دولت الکترونیکی چکیده: تحقیقات زیادی برای اندازهگیری میزان توسعه دولت الکترونیکی در کشورها توسط محققین مختلف و سازمانهای ذیربط از جمله سازمان ملل انجام گرفته است. در بررسی انجامشده توسط سازمان ملل [1] براساس سه معیار حضور اینترنت ( Internet Presence )، بسترهای تکنولوژی اطلاعات ( IT...
-
جایگاه تجارت الکترونیک در ایران (E - Commerce in Iran)
سهشنبه 18 آذر 1393 20:13
فصل اول تاریخچه تعریف عام تجارت تعریف تجارت از دیدگاه Clarke تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه ارتباطات تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه فن آوری اطلاعات تعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه تجاری تعریف تجارت الکترونیک فصل دوم ارتباط بانکداری الکترونیکی با تجارت الکترونیکی فصل سوم ارتباط گمرک با تجارت الکترونیکی فصل چهارم...
-
امنیت در تجارت الکترونیکی
سهشنبه 18 آذر 1393 20:05
امنیت در تجارت الکترونیکی پرداخت الکترونیکی پرداخت الکترونیکی ارزانتر از پرداخت نقدی! یکی از اصلیترین بخشهای یک سایت تجارت الکترونیک، انجام عملیات پرداخت روی اینترنت است. روشهای مورد استفاده و پرداخت در تجارت الکترونیک که بین دو شرکت شکل میگیرد (B2B) با روشهای پرداخت بین اشخاص و شرکتها (B2C) متفاوت است. بیشتر...
-
ارتباط گمرگ با تجارت الکترونیکی
سهشنبه 18 آذر 1393 20:04
ارتباط گمرگ با تجارت الکترونیکی آمادگی الکترونیک، پیششرط تحقق تجارت الکترونیک آمادگی الکترونیک یکی دیگر از پیششرطهای تحقق تجارت الکترونیک است که مفهومی بسیار کلی در حوزه فناوری اطلاعات محسوب میشود. آمادگی الکترونیکی در قالب کلی (e-readiness score) چهار حوزه تجارت، بهداشت، آموزش و هماهنگیهای بینالمللی و...
-
شاخههای بانکداری الکترونیک
سهشنبه 18 آذر 1393 20:03
شاخههای بانکداری الکترونیک انواع مختلف بانکداری الکترونیک عبارتاند از: بانکداری اینترنتی بانکداری مبتنی بر تلفن همراه و فناوریهای مرتبط با آن بانکداری تلفنی بانکداری مبتنی بر نمابر بانکداری مبتنی بر دستگاههای خودپرداز بانکداری مبتنی بر پایانههای فروش بانکداری مبتنی بر شعبههای الکترونیکی شاخههای بانکداری...
-
تعریف عام تجارت
سهشنبه 18 آذر 1393 20:02
تعریف عام تجارت : هر نوع ارائه کالا یا خدمات ، که معمولاً ( نه همیشه ) بخاطر پول انجام می پذیرد . از تجارت الکترونیک ، تعاریف متعددی ارائه شده است . در حقیقت مجموعه متنوع وسیعی از تعاریف و مفاهیم برای تجارت الکترونیک وجود دارد که موضوعات ، کاربردها ، و مدلهای گوناگونی را در بر میگیرد. درگونهای از این موارد ،...
-
حکومت مداری خوب با دولت الکترونیکی
سهشنبه 18 آذر 1393 20:01
حکومت مداری خوب با دولت الکترونیکی چکیده در این مقاله دولت الکترونیک به اختصار شرح داده می شود. تاریخچه پیدایش دولت الکترونیک، اهداف دولت الکترونیک، تعاریف دولت الکترونیکی، موانع شکل گیری دولت الکترونیکی، ساختار دولت الکترونیک، جایگاه ایران در دولت الکترونیکی، مراحل تکامل دولت الکترونیک، و مزایای دولت الکترونیک مباحث...
-
مدیریت ریسک در مبادلات الکترونیک
سهشنبه 18 آذر 1393 20:00
مدیریت ریسک در مبادلات الکترونیک چکیده در این مقاله ریسک های موجود در عملیات تجارت الکترونیک و مدیریت ریسک آن مورد بررسی قرار می گیرد. کلیدواژه : تجارت الکترونیک ؛ بانکداری الکترونیک ؛ مدیریت ریسک ؛ پرداخت الکترونیک ؛ مدیریت ریسک اعتباری ؛ مدیریت ریسک نقدینگی ؛ مدیریت ریسک بازار ؛ مدیریت ریسک نوسانات نرخ بهره و تورم ؛...
-
ویژگی های سازمان های الکترونیکی (e-organizations)
سهشنبه 18 آذر 1393 19:59
ویژگی های سازمان های الکترونیکی ( e-organizations ) چکیده در این مقاله ماهیت و ویژگی های سازمان های الکترونیکی شرح داده می شود و اثرات آن بر مدیریت سازمان و کارکنان مورد بررسی قرار می گیرد. منبع : روزنامه شرق، چهارشنبه 4 آبان 1384، سال سوم، شماره 610 کلیدواژه : سازمان الکترونیکی ؛ e-organization ؛ کسب و کار الکترونیک...
-
بانکداری الکترونیکی زیرساخت کسب و کار های عصر اطلاعات
یکشنبه 16 آذر 1393 23:34
بانکداری الکترونیکی زیرساخت کسب و کار های عصر اطلاعات کلمات کلیدی: فناوری اطلاعات، بانکداری الکترونیک، اینترنت، تجارت و کسب و کار الکترونیک، اشاره: گسترش و رشد فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی آثار و تبعات مثبتی در عرصه های مختلف علمی، اجتماعی و اقتصادی جوامع بهره بردار از این فناوریها گذاشته است. کارشناسان امروزه در...
-
برنامه کسب و کار (The Business Plan)
یکشنبه 16 آذر 1393 23:31
برنامه کسب و کار (The Business Plan) ۱ - برنامه کسب و کار (The Business Plan) ۱-۱ - مقدمه : قصد دارید کسب و کاری را شروع کنید یا آن را توسعه دهید چرا که فردی صاحب ایده، قوی و کارآفرین هستید. سری به بانک میزنید، روبروی مدیر اعتبارات مینشینید و شروع به تشریح ایده خود میکنید. پس از مدتی او حرف شما را اینگونه قطع...
-
مراحل هوش تجاری
یکشنبه 16 آذر 1393 23:29
مراحل هوش تجاری اگر مراحل هوش تجاری را به صورت شکل زیر در نظر بگیریم، منابع داده در مرحله اول جمع آوری می شوند. این منابع می تواند داده های انواع پایگاه داده یا اطلاعات نرم افزارهای موجود را در بر بگیرد. اطلاعات جمع آوری شده طی فرایند ETL در پایگاه داده تحلیلی یا همان انبار داده ( Data Warehouse ) بارگذاری می شود....
-
سیستم های هوش تجاری (BI)
یکشنبه 16 آذر 1393 23:28
سیستم های هوش تجاری ( BI ) امروزه با پیشرفت فناوری، سازمان ها به دنبال راه ها و ترفندهایی می گردند که بقایشان را در این عرصه تضمین کنند. سازمان ها می دانند که دیگر بقای آنها تنها در رسیدن به وضعیت سوددهی مداوم نیست و باید به دنبال رقابت و ابزار آن باشند. همچنین می دانند که کلید موفقیت در عصر اطلاعات، اتخاذ تصمیماتی...
-
ویژگی های اساسی یک معماری خوب برای سیستم BI چیست؟
یکشنبه 16 آذر 1393 23:28
· ویژگی های اساسی یک معماری خوب برای سیستم BI چیست؟ Usability : ارائه تمامی امکانات BI به نحوی یکسان و مشترک برای تمامی کاربران مختلف و آمادگی برای تهیه تمامی اطلاعات مورد نیاز کاربران مختلف. استفاده از یک API مشترک و واحد برای یکپارچهسازی ( Integration ) و گسترشپذیری ( Extensibility ): یک API امکان یکپارچه کردن BI...
-
Oracle؟چرا راه حل هوش تجاری
یکشنبه 16 آذر 1393 23:27
چرا راه حل هوش تجاری Oracle ؟ شرکت عصر دانش افزار با تکیه بر تجارب موفق و ارزنده گذشته در بکارگیری از ابزارها و تکنولوژیهای Oracle در پروژه های متعدد نرم افزاری و نیز دارا بودن نمایندگی رسمی کمپانی Oracle در خارج از کشور و همچنین نیروی انسانی مجرب و کارآزموده و دارای مدارک معتبر بین المللی Oracle ، در طراحی و پیاده...
-
هوش تجاری در صنعت بیمه
یکشنبه 16 آذر 1393 23:26
هوش تجاری در صنعت بیمه وضعیت اقتصادی کنونی و چرخش بازار به راهکارهای مشتری محور، حرکت و رفتار بازار را تغییر داده است. دیگر زمانه راهکارهای محصولگرا که در 50 سال اخیر مد نظر شرکتهای بیمه ای بوده به پایان رسیده و مشتریان انتظارات متفاوت و متنوعی را به شرکتهای بیمه ای اعلام می دارند. در ضمن طی سالهای اخیر و با ورود...
-
هوش تجاری در صنعت بانکداری
یکشنبه 16 آذر 1393 23:25
هوش تجاری در صنعت بانکداری برای بسیاری از بانک ها به عنوان موسسات مالی بسیار بزرگ، مدیریت موثر مشتریان در سطح شعب عامل حیاتی برای موفقیت است. برنامه ریزی برای جذب سپرده از مشتریان و کسب و کارهای کوچک، بودجه لازم برای اعطای تسهیلات که باعث کسب منفعت برای بانک می شود را به همراه خواهد داشت. از این رو جلب مشتریان مناسب،...
-
هوش تجاری (BI)
یکشنبه 16 آذر 1393 23:24
هوش تجاری ( BI ) مقدمه خورشید خدمات بانکی، مالی و بیمه ای در ایران از افق عبور نموده و آماده طلوعی درخشان و آغاز یک روز خوب است. با این حال این روز آفتابی همواره از جانب ابرهای تغییر و تحولات، پیروی از مقررات، جهانی شدن، ارتقا درک و انتظارات مشتریان، گسترش وسیع منطقه ای، جریانهای سیاسی-اقتصادی و نیاز به نظارت بر...
-
رشد اینترنت در جهان و ایران
یکشنبه 16 آذر 1393 14:41
رشد اینترنت در جهان و ایران در ایران حدود ۵۰ سال قبل تلویزیون را رسانه نوین خطاب کردهاند. این رسانه نوین در روزهاى نخست حضور خود براى کسب محبوبیت مىبایستى کارآئى خود را اثبات مىنمود اما اکنون تقریباً در هر خانوادهاى یک دستگاه تلویزیون وجود دارد. بر اساس گزارشى که در همان زمان در روزنامهها به چاپ رسید آمده بود که...
-
ارزش از نگاه مشتری
سهشنبه 11 آذر 1393 12:17
ارزش از نگاه مشتری موضوع: مدیریت ارتباط با مشتری چکیده : جهانی شدن تجارت و اقتصاد و پویاتر شدن رقابت، نقش مشتریان را در سازمانها تغییر داده است نگاه امروز سازمانها به مشتریان تنها یک مصرف کننده صرف نیست. مشتریان در سازمانهای امروز در تولید کالا و ارائه خدمت، رویه های انجام امور و فرایندها ، توسعه دانش و توان رقابتی،...
-
سر نخ گمشده تبلیغات
سهشنبه 11 آذر 1393 12:13
سر نخ گمشده تبلیغات چکیده سازمانها و شرکتها همواره با محدودیت منابع مواجه بوده و هستند. بدلیل وجود این محدودیت ها استفاده بهینه از منابع برای آنها ضروری می باشد. آنچه که یک شرکت را از سایر رقبایش متمایز می سازد، استفاده مناسب از منابع در دسترس میباشد. یکی از مهمترین منابع سازمانها بودجه در اختیار آنها است که معمولاً...
-
اینترنت، ابزاری کارآمد در خدمت تبلیغات
سهشنبه 11 آذر 1393 12:11
اینترنت، ابزاری کارآمد در خدمت تبلیغات نویسنده : گلچینفر، شادی ؛ بختائی، امیر چکیده اینترنت همراه با رشد روزافزون خود، کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف یافته است. امروزه اینترنت بعنوان رسانهای قدرتمند در اختیار صنعت تبلیغات قرار گرفته است. بدلیل ویژگیها و مزیتهای فراوانی که اینترنت در مقایسه با رسانههای سنتی دارد،...
-
تبلیغات اینترنتی در ایران: تنگناها و راهکارها
سهشنبه 11 آذر 1393 12:10
تبلیغات اینترنتی در ایران: تنگناها و راهکارها نویسنده : گلچینفر، شادی ؛ بختائی، امیر چکیده اینترنت همراه با رشد روزافزون خود، کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف یافته است. امروزه اینترنت بعنوان رسانهای قدرتمند در اختیار صنعت تبلیغات قرار گرفته است. بدلیل ویژگیها و مزیتهای فراوانی که اینترنت در مقایسه با رسانههای...
-
من و مشتریانم
سهشنبه 11 آذر 1393 12:08
این مقاله به نگرش و فنون برخورد با مشتری میپردازد و نکات سودمندی برای کسب و کارهای کوچک ارائه میکند. منبع : روزنامه همشهری، پنجشنبه 3 شهریور 1384، سال سیزدهم، شماره 3783 ، صفحه 10. توضیح : این مقاله با عنوان «چگونه فروشنده موفقی شویم؟» در منبع مذکور منتشر شده است. کلیدواژه : مشتری؛ ارتباط با مشتری؛ جلب مشتری مقدمه...
-
اهداف استراتژیک در تجارت الکترونیک
سهشنبه 11 آذر 1393 12:06
اهداف استراتژیک در تجارت الکترونیک موضوع: تجارت الکترونیک عنوان مقاله: اهداف استراتژیک در تجارت الکترونیک مولف/مترجم: شهریار عزیزی، حسن قربانی چکیده به کارگیری و استقرار موفقیتآمیز تجارت الکترونیک به وجود یک برنامه و استراتژی مدون و مشخص نیازمند است. بدون وجود استراتژی مناسب تجارت الکترونیک ممکن است کلیه تلاشهای شرکت...
-
تعریف مدل کسب و کار الکترونیکی و ظرفیت های آن و انواع مدل های تجارت الکترونیک
سهشنبه 11 آذر 1393 12:05
تعریف مدل کسب و کار الکترونیکی موضوع : تعریف مدل کسب و کار الکترونیکی و ظرفیت های آن و انواع مدل های تجارت الکترونیک حسین جاودانی - دانش آموخته رشته مدیریت، گرایش کسب و کار مدل کسب و کار (E-business model) کسب و کار الکترونیکی در یک تعریف ساده واژه ای به معنی انجام کسب و کار با استفاده از ارتباطات راه دور و ابزار های...
-
مهندسی مجدد
جمعه 7 آذر 1393 00:08
-
تجارت الکترونیک چیست ؟
پنجشنبه 6 آذر 1393 23:44
تجارت الکترونیک چیست ؟ این فناوری تعاریف و انواع مختلفی دارد که به شرح هر کدام می پردازیم: 1- تمام ابعاد و فرآیند بازار را که بتوان با اینترنت و تکنولوژی web انجام داد، تجارت الکترونیکی می گویند 1 . 2- بطور کلی واژه تجارت الکترونیک اشاره به معاملات الکترونیکی می نماید که از طریق شبکه های ارتباطی انجام می پذیرد. ابتدا،...
-
مدیریت ارتباط با مشتری
پنجشنبه 6 آذر 1393 23:43
معرفی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و CRM همانطور که همگان میدانند پایههای تجارت در عصر حاضر بر روی مشتریان هر مجموعه بنا نهاده شده است. مشتری مهمترین عامل رکود یا شکوفایی وضعیت اقتصادی هر واحد تجاری میباشد. بنابر این پیشبینی و کسب آگاهی از نیازهای مشتریان و تلاش برای مرتفع نمودن آنها و بالا بردن کیفیت خدمات و...
-
مدیریت زنجیره تامین
پنجشنبه 6 آذر 1393 23:41
زنجیره تامین چیست ؟ (What is Supply Chain) در این مطلب سعی شده است؛ به طور خلاصه تنها به معرفی اولیه « زنجیره تامین » و مفهوم آن پرداخته شود و روش و نحوه ی مدیریت زنجیره تامین اشاره نگردیده است. برای مطالعه مطالب دیگر در زمینه زنجیره تامین، مطالب دیگر پایگاه اطلاع رسانی صنعت را مطالعه فرمایید. به منظور آن که در ابتدای...