کسب و کار الکترونیکی(EB=EC+CRM+ERP+SCM)

اانواع مطالب دروس در حوضه تجارت و بانکداری الکترونیک

کسب و کار الکترونیکی(EB=EC+CRM+ERP+SCM)

اانواع مطالب دروس در حوضه تجارت و بانکداری الکترونیک

رشد اینترنت در جهان و ایران

رشد اینترنت در جهان و ایران

در ایران حدود ۵۰ سال قبل تلویزیون را رسانه نوین خطاب کرده‌اند. این رسانه نوین در روزهاى نخست حضور خود براى کسب محبوبیت مى‌بایستى کارآئى خود را اثبات مى‌نمود اما اکنون تقریباً در هر خانواده‌اى یک دستگاه تلویزیون وجود دارد. بر اساس گزارشى که در همان زمان در روزنامه‌ها به چاپ رسید آمده بود که -۱۳ سال پس از تولید تلویزیون ایرانیان نیز این جعبه جادوئى را در خانه‌هاى خود پذیرفتند-. و ۲۰ سال به طول انجامید تا رادیو به ایران بیاید و ۳۰ سال دیگر تا سینما در ایران ساخته شد.  

رشد اینترنت در جهان و ایران

در ایران حدود ۵۰ سال قبل تلویزیون را رسانه نوین خطاب کرده‌اند. این رسانه نوین در روزهاى نخست حضور خود براى کسب محبوبیت مى‌بایستى کارآئى خود را اثبات مى‌نمود اما اکنون تقریباً در هر خانواده‌اى یک دستگاه تلویزیون وجود دارد. بر اساس گزارشى که در همان زمان در روزنامه‌ها به چاپ رسید آمده بود که -۱۳ سال پس از تولید تلویزیون ایرانیان نیز این جعبه جادوئى را در خانه‌هاى خود پذیرفتند-. و ۲۰ سال به طول انجامید تا رادیو به ایران بیاید و ۳۰ سال دیگر تا سینما در ایران ساخته شد.
و اینک سؤال این است که آیا اینترنت نیز مى‌تواند جاى خود را در ایران باز کند؟
با بررسى مدل روند ورود تکنولوژى به ایران درمى‌یابیم که نتایج دقیقاً مانند سایر کشورها است اما با اندکى تأخیر. به‌عبارت دیگر تلویزیون هم در ایران همانند سایر کشورها محبوب شد اما با تأخیر. براى اینترنت نیز همین اتفاق افتاده و خواهد افتاد.


رشد استفاده از اینترنت در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰

بر اساس گزارش سایت اینترنتی www.internetworldstats..com بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۱ استفاده از اینترنت در جهان ۵۲۸.۱ % افزایش یافته است. این درصد رشد در کشورهای خاورمیانه ۲,۲۴۴.۸ % بوده است که در تمام این سال‌ها در جهان بیشترین نرخ درصد رشد بوده است.

براساس تحقیقات شمار کاربران اینترنت در ایران در سال ۱۹۹۴ از ۲۵۰ هزار نفر فراتر نمی‌رفت که ضریب نفوذ صفر درصد داشت. در سال ۲۰۰۳ این ضریب نفوذ به ۳/۵ افزایش یافت. مرکز آمار اینترنت در جهان (Internet World Stats) در فوریه ۲۰۰۵ (اواخر سال ۱۳۸۳) تعداد کاربران اینترنت ایران را ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر و با ضریب نفوذ ۷ درصد اعلام کرد.
طبق آمار IWS در ژوئن ۲۰۱۰ ، در ایران ۳۳,۲۰۰,۰۰۰ کاربر یعنی ۴۳.۲% جمعیت ، ثبت شده است. همین آمار در ژوئن سال ۲۰۱۱ به ۳۶,۵۰۰,۰۰۰ کاربر یعنی ۴۶.۹% جمعیت رسید.
در حال حاضر ایران رتبه نخست خاورمیانه را برای بیشترین تعداد کاربران اینترنت و رتبه چهاردهم جهان را برای بیشترین تعداد کاربران نسبت به جمعیت ، دارد.


کابران اینترنت در خاورمیانه در ۳۱ مارس ۲۰۱۱

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.