کسب و کار الکترونیکی(EB=EC+CRM+ERP+SCM)

اانواع مطالب دروس در حوضه تجارت و بانکداری الکترونیک

کسب و کار الکترونیکی(EB=EC+CRM+ERP+SCM)

اانواع مطالب دروس در حوضه تجارت و بانکداری الکترونیک

سیاست هایی برای موفقیت تجارت الکترونیک

سیاست هایی برای موفقیت تجارت الکترونیک

  برای تجارت الکترونیکُ B2Bحراج های چند بعدی  

 

 


معرفی:

 بسیار((EDI)ELECTRONIC DATA INTERCHANG)از اولین روزهای مبادله ی الکترونیکی

ی تجارت الکترونیک به وجود آمده اند وسریعترین رشد (Business to Business)B2B-ی ازمدلهای

 که بر اساس بازارهای اینترنتی است داشته.مدلهای حراج اولیه فقط B2Bرا در تجارت الکترونیک همین

روی قیمت بنا نهاده شده بودند اما مشاغل امروزی باید به هزینه ی معامله شامل حمل ونقل.ذخیره سازی.

سرمایه گذاری وبیمه توجه کنند.

 سوقB2B افزودندوآن را به ایجاد ساختارهای چند بعدی برای B2Bاین متغیرهای چندگانه به پیچیدگی 

داده اند.

مدلهای مزایده:

مدلهای مزایده شکل های مختلفی را در یک زنجیره از یک خریدار وفروشنده تا خریداران و فروشنده

های زیاد به خود می گیرند.

 برپایه این است که قیمت ها روند صعودی دارد یا نزولی که این خود تعیین کننده یB2Bطبقه بندی حراج

روند قیمت گذاری است.

درحراجهای سنتی وحتی بعد از آن تنها عاملی که پیشنهاد مزایده ی ;ساده ترین راه حراج معامله است

برنده راتعیین میکند بالاترین قیمت است.

1.رهبری مزایده:(مزایده انگلیسی) ازکمترین قیمت قابل قبول شروع میشود وتقاضای قیمت های

 بیشتر داده می شودومزایده تمام میشود وپیشنهاد دهنده ی بالاترین قیمت مزایده را می برد. 

(مزایده هلندی)بر عکس مدل انگلیسی مزایده از قیمت بالا شروع میشود وبا پیشنهاد شرکت کننده ها

پایین می آید تا مزایده تمام شود.

 بر اساس خدمات بازار طبقه بندی شده است 1.افقی – 2.عمودیB2B2.بازارها:حراج

بازارافقی: به محصولات وخدمات محدودیبرای صنعت های زیاد اختصاص یافته است.

بازارعمودی:تنها یک صنعت است با گستره ی وسیعی از محصولات وخدمات.

عوامل موفقیت :

طرفهای مزایده اغلب "امنیت وپنهان بودن روند مزایده " و "اعتبار بازار شرکتها " رابه عنوان

مهمترین عوامل موفقیت بازارهای الکترونیکی میدانند والبته "حمایت نرم افزار"رابه عنوان دومین عامل.

با وجود رقابت بالا بین شرکا برای اعتباردر مزایده وجلب اعتماد در روند مزایده سیاست های پیشگیری

باید اجرا گردد و این یک عامل حیاتی در موفقیت است.

 پهلوبه پهلوپیش روند وITبا تکامل سریع تکنولوجی ها شرکتها باید با استانداردهابرای زیربنای

رویدادهای آینده را پیش بینی کنند .

همچنین یک شغل باید توجه کند که چه چیزی برای مشتریان مهم است تا آن را از سایر بازارهای

آنلاین متمایز سازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.